Η πρόσφατη καραντίνα και το lockdown των επιχειρήσεων έδωσαν το έναυσμα για να περάσουν πολλές επιχειρήσεις στην ψηφιακή εποχή και στο ηλεκτρονικό εμπόριο.  Ποιο όμως είναι το κόστος ενός  eshop;  Παρακάτω θα αναλύσουμε διάφορες  παραμέτρους που καθορίζουν το πόσο θα στοιχίσει ένα ηλεκτρονικό κατάστημα .

Αρχικά πρέπει να κατανοήσει κανείς ότι ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι μια ολοκληρωμένη επιχείρηση επομένως έτσι πρέπει να το βλέπει όταν σκέφτεται να επενδύσει σε ένα τέτοιο project.  Οι τιμές που θα βρείτε με μια γρήγορη έρευνα αγοράς ξεκινούν από τα 500€ και φτάνουν ακόμα και χιλιάδες ευρώ. Γιατί όμως τόσο μεγάλο εύρος τιμών; Πάμε να τα δούμε αναλυτικά.

Κόστος Domain / Φιλοξενία

Το όνομα που θα επιλέξουμε για την ιστοσελίδα μας κοστίζει περίπου 10€ – 15€ το χρόνο ανάλογα τον πάροχο και την κατάληξη (gr,com κλπ.). Η φιλοξενία  είναι ένα σημαντικό κομμάτι ειδικότερα στα eshops καθώς επηρεάζει την ταχύτητα της σελίδας  και κατ’ επέκταση την επιτυχία στις πωλήσεις μελλοντικά. To web Hosting λοιπόν είναι με απλά λόγια ο χώρος που “νοικιάζουμε” για να αποθηκεύσουμε όλα τα δεδομένα και τους φακέλους του site.Επομένως όσο μεγαλύτερο όγκο καταλαμβάνουν αυτά χρειαζόμαστε και μεγαλύτερο χώρο.  Επίσης ανάλογα τον όγκο επισκεπτών αλλά και δεδομένων χρειαζόμαστε τον ανάλογο server για να αντέξει το βάρος αυτό.

Η τιμές εδώ μπορεί να ξεκινούν από 120€ / χρόνο για ένα μικρών απαιτήσεων e shop με λίγα προϊόντα και μικρό όγκο αλλά για μεγάλα project που δέχονται μεγάλο αριθμό επισκεπτών οι απαιτήσεις είναι αρκετές και τα κόστη ανάλογα.

Web Design and Development

Σχετικά με την κατασκευή του ίδιου του eshop συνήθως επιλέγεται κάποια πλατφόρμα κατασκευής για να έχουμε μειωμένο κόστος σε σχέση με custom λύσεις. Εδώ πρέπει να λάβουμε υπόψη τα εξής:

  • Τον αριθμό των σελίδων
  • Τον αριθμό των προϊόντων
  • Τις έξτρα εφαρμογές που θα χρειαστούν (πχ πληρωμές με κάρτα, security κλπ)
  • Τον σχεδιασμό των γραφικών
  • Την δημιουργία των κειμένων (περιεχόμενο)

Συχνά βλέπετε να κυκλοφορούν διαφημίσεις του τύπου “κατασκευή eshop με 100 ευρώ”. Σε αυτά δεν περιλαμβάνεται σχεδόν τίποτα από τα παραπάνω  και πολλοί πέφτουν σε μια παγίδα με νέα κόστη να εμφανίζονται σιγά σιγά. Ένα eshop με χιλιάδες προϊόντα ενός σουπερ μάρκετ για παράδειγμα  μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ.

Επίσης πρέπει να υπολογίσει κάποιος και την φωτογράφιση προϊόντων από επαγγελματία αν δεν υπάρχουν έτοιμες φωτογραφίες για παράδειγμα από τους προμηθευτές. Το κόστος εκεί είναι ανάλογο του μεγέθους, του είδους αλλά και τον αριθμό των προϊόντων που μπορεί να φτάνει μέχρι και τα 10€ η φωτογραφία.

Υποστήριξη

Η πλατφόρμα αλλά και οι εφαρμογές που έχουμε επιλέξει χρειάζονται και την ανάλογη υποστήριξη και συντήρηση. (security scans, updates κλπ.) Η εταιρία που θα αναλάβει να το κάνει αυτό χρεώνει συνήθως ένα ετήσιο πακέτο το οποίο συνδυάζεται με το hosting.

Marketing

Το ότι δημιουργήσαμε ένα eshop δεν σημαίνει ότι τα έξοδα τελείωσαν και περιμένουμε να έρθουν οι πωλήσεις. Όπως στο φυσικό κατάστημα πληρώνουμε για να έχουμε μια βιτρίνα να βλέπει ο κόσμος έτσι και στο eshop πρέπει να πληρώσουμε για να φτάσει το προϊόν μας στους υποψήφιους πελάτες. Αυτό είναι ένα διαρκές  αλλά και το μεγαλύτερο κόστος  που πολλοί δεν υπολογίζουν και είναι ο βασικότερος λόγος που πολλά eshop κλείνουν κάθε μέρα.

Επομένως καταλήγουμε στο συμπέρασμα πως χρειάζεται ένα αρκετά καλό budget για να έχουμε μια επιτυχημένη παρουσία αλλά και πωλήσεις στο διαδίκτυο. Καλό θα ήταν πέρα από την γρήγορη έρευνα αγοράς να απευθυνθείτε σε κάποιον ειδικό για περισσότερη ανάλυση των όσων αναφέρθηκαν παραπάνω.