ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ESHOP;

Ο αριθμός των καταναλωτών που κάνουν αγορές online αυξάνεται στη χώρα μας μέρα με τη μέρα και μάλιστα με γρήγορους ρυθμούς. Για κάποιον που διαθέτει ήδη φυσικό κατάστημα ή ακόμη και αν θέλει να ξεκινήσει απευθείας στον digital κόσμο, η κατασκευή eshop είναι ιδανική λύση για να αυξήσει τα έσοδα του και να απευθυνθεί σε μεγαλύτερο κοινό.

Στο σημερινό μας άρθρο θα προσπαθήσω να εξηγήσω όσο πιο καλά γίνεται τα στάδια κατασκευής eshop βήμα βήμα μέχρι  να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα και στο λανσάρισμα του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Όλα τα στάδια προϋποθέτουν πως έχει γίνει ήδη σχεδιασμός εταιρικής ταυτότητας και γνωρίζουμε ακριβώς το τι θέλουμε να πουλήσουμε και σε ποιον.

Κατοχύρωση Domain Name

Το Domain Name είναι η ηλεκτρονική διεύθυνση (όνομα) του καταστήματος. Η επιλογή του είναι ένα σημαντικό κομμάτι της όλης διαδικασίας καθώς με αυτό θα χτίσετε τη σχέση με τους διαδικτυακούς σας πελάτες.

Μερικά tips είναι:

Κατάληξη: Αν σκοπεύετε να πουλήσετε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας στην Ελλάδα η επιλογή .gr είναι ιδανική. Αν όμως σκέφτεστε για κάτι πιο παγκόσμιο θα πάμε με μια κατάληξη .com καθώς είναι η πιο διαδεδομένη.

Μοναδικότητα: Το όνομα θα πρέπει να είναι μοναδικό αλλά ταυτόχρονα και απλό ώστε να είναι εύκολο να το θυμούνται και να σας βρίσκουν.

Επιλογή Design

Στη συνέχεια πρέπει να επιλέξουμε το Design που θα έχει το eshop. Πέρα από το αισθητικό κομμάτι θα πρέπει ο σχεδιασμός που θα διαλέξετε να είναι και εύκολος στην χρήση για τον μέσο χρήστη. Πολύπλοκες ιστοσελίδες με δύσκολα μενού τείνουν να χάνουν πελάτες που δεν έφτασαν στο τελικό στάδιο της αγοράς.

Στο κομμάτι του Design θα πρέπει να γίνει η επιλογή των χρωμάτων (συνήθως τα χρώματα του brand), των γραμματοσειρών και το πως θα εμφανίζεται το προϊόν.

Εφαρμογές – Λειτουργίες

Αυτός που θα αναλάβει την κατασκευή μιας ιστοσελίδας θα προτείνει για εσάς απαραίτητες εφαρμογές που κάθε site πρέπει να έχει και θα βοηθήσει σε ενέργειες όπως το monitoring και marketing καθώς και την προστασία . Κάποιες από αυτές είναι τα Google Analytics, Anti Spam εφαρμογές και Firewalls.

Φιλοξενία Ιστοσελίδας

Ανάλογα με τις απαιτήσεις του eshop θα πρέπει να γίνει και επιλογή  του πακέτου φιλοξενίας. Σκεφτείτε ότι τα προϊόντα, οι εικόνες, τα γραφικά, οι εφαρμογές ακόμα και τα mail που θα δέχεστε απαιτούν κάποιον χώρο τον οποίο και νοικιάζουμε.

Ένας ακόμα παράγοντας που παίζει ρόλο στην επιλογή αυτή είναι και οι λειτουργίες όπως πόσους επισκέπτες θα “αντέχει”, αν θα υπάρχουν backup ασφαλείας κλπ.

Προϊόντα

Ώρα λοιπόν να ετοιμαστούν τα προϊόντα (η έστω ένας μεγάλος αριθμός αυτών) που θα διατεθούν προς πώληση στο κατάστημα σας. Κάθε προϊόν για να είναι έτοιμο θα πρέπει να έχει τα εξής:

  • Όνομα προϊόντος
  • Φωτογραφία/ες
  • Κωδικός
  • Τιμή
  • Κατηγορία
  • Περιγραφή

Το πιο σημαντικό και ίσως δύσκολο κομμάτι στα παραπάνω είναι η φωτογραφίες. Για να υπάρχει μια συνοχή και μια ωραία εικόνα στο μάτι του καταναλωτή θα πρέπει και οι φωτογραφίες να είναι οι ανάλογες. Σκεφτείτε εσείς οι ίδιοι από τα eshop που κάνετε αγορές τι φωτογραφίες χρησιμοποιούν και σας τράβηξαν το μάτι εξ ‘αρχής.

Επομένως στις περισσότερες περιπτώσεις κρίνεται απαραίτητη μια φωτογράφιση προϊόντων με τις εξής βασικές προδιαγραφές

  • Να έχουν ίδιο μέγεθος
  • Να είναι καθαρές και ευδιάκριτες
  • Υψηλής ποιότητας
  • Μέγεθος ώστε να μην επηρεάζουν την ταχύτητα του site

Μέθοδοι πληρωμής, έξοδα και τρόποι αποστολής

Σε αυτό το σημείο πρέπει να επιλέξετε τις μεθόδους πληρωμής φυσικά να έρθετε σε επαφή με μεταφορικές εταιρίες για το θέμα των αποστολών αντικαταβολών κλπ. Η αντικαταβολή, η πληρωμή με κάρτες και η τραπεζική κατάθεση είναι απαραίτητες για την σωστή λειτουργία ενός eshop.

GDPR και Όροι Χρήσης

Σύμφωνα με τη νομοθεσία κάθε ιστοσελίδα που λαμβάνει πληροφορίες για τους χρήστες της είναι υποχρεωμένο να τους ενημερώνει. Είναι απαραίτητο λοιπόν να γραφτούν τα κείμενα της πολιτικής απορρήτου και των όρων χρήσης που καλό είναι να γίνουν με την βοήθεια κάποιου νομικού συμβούλου.

Ώρα για στήσιμο

Έχοντας έτοιμα τα παραπάνω ξεκινάει το στήσιμο του eshop, περνάμε τα προϊόντα και ολοκληρώνουμε τον σχεδιασμό όπως είχε επιλεχθεί. Τώρα μένει να γίνουν δοκιμές ότι λειτουργούν σωστά τα παρακάτω:

  • Εμφάνιση σε φορητές συσκευές
  • Διάφοροι Browser
  • Παραγγελίες
  • Αυτόματες ειδοποιήσεις παραγγελιών κλπ.
  • Email – Φόρμες επικοινωνίας

 

To eshop μας είναι επιτέλους στον αέρα αλλά δεν σημαίνει ότι είμαστε έτοιμοι να πουλήσουμε! Τώρα είμαστε έτοιμοι να σκεφτούμε την κατάλληλη στρατηγική προώθησης και διαφήμισης του ηλεκτρονικού καταστήματος…