Σε μια Digital εποχή όπως αυτή που διανύουμε, το να απέχει μια επιχείρηση από τα social media η να είναι ανενεργή σε αυτά θα έλεγα πως είναι ‘’αυτοκτονία’’.  Χαρακτηρισμός σκληρός αλλά χωρίς την online παρουσία σας ο ανταγωνισμός θα σας ξεπεράσει και υπάρχει και ένα τεράστιο ρίσκο να σας ξεχάσουν ακόμη και οι υπάρχοντες πελάτες σας.

Η σωστή παρουσία σας στα social media προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα . Προσεγγίζετε καινούριους υποψήφιους πελάτες, σας μαθαίνει περισσότερος κόσμος, έχετε μια πιο άμεση και εύκολη επικοινωνία με τους πελάτες σας και φυσικά συμβαδίζετε με τις ανάγκες τις εποχής. Όπως ανέφερα παραπάνω η σωστή  παρουσία μιας επιχείρησης στα social media δεν είναι όσο εύκολη φαίνεται καθώς απαιτεί επιμονή. Το βασικότερο λάθος είναι πως οι περισσότεροι αφοσιώνονται στο λειτουργικό κομμάτι της επιχείρησης αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα το marketing και την online παρουσία. Στο επιχειρείν του 2020 όμως πρέπει όλοι να κατανοήσουμε πως ακόμη και τα social media είναι ζωτικό κομμάτι της επιχείρησης. Όπως δεν θα ξεχάσει ένα μινι μαρκετ να ανανεώσει τις προμήθειες έτσι δεν πρέπει να ξεχάσει και να το διαδώσει μέσα από το facebook ή όποια πλατφόρμα έχει επιλέξει.

Παρακάτω συγκεντρώσαμε κάποιες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν στο να παραμείνετε ενεργοί και να επιτύχετε στην παρουσία σας στα social media.

Επιλέξτε τις κατάλληλες για εσάς πλατφόρμες

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν χιλιάδες πλατφόρμες για social media με δημοφιλέστερες από αυτές περίπου 9-10. Δεν χρειάζεται να βρισκόμαστε σε όλες αλλά σε αυτές που θεωρούμε ότι απευθυνόμαστε στο κοινό μας. Για παράδειγμα μια εταιρία που διοργανώνει συχνά event πρέπει οπωσδήποτε να έχει παρουσία στο facebook και σε groups με παρόμοιο περιεχόμενο ενώ ένας φωτογράφος γάμου πρέπει να δώσει μεγαλύτερη σημασία στο Instagram. Βέβαια άλλος παράγοντας είναι και οι ηλικίες που στοχεύει η κάθε επιχείρηση και με γνώμονα αυτό πρέπει να επιλέξει τις κατάλληλες πλατφόρμες όπου θα δραστηριοποιηθεί.

Δημιουργήστε ένα πλάνο και την στρατηγική σας

Το να θέσετε στόχους είναι ίσως το σημείο που πρέπει να ξεκινήσει κανείς, αλλά πως συνεχίζει από εκεί; Αφού θέσετε τους στόχους σας πρέπει να οργανώσετε ένα πλάνο για το πώς θα τους επιτύχετε. Αρχίστε καταγράφοντας μια στρατηγική που θα ακολουθήσετε η οποία θα περιλαμβάνει το περιεχόμενο που θα ανεβάζετε, την συχνότητα, τις ώρες  που είναι πιο αποδοτικές αλλά και τις μικρές λεπτομέρειες όπως φωτογραφίες που θα επιλέξετε, γραφικά κλπ.

Καθορίστε το κοινό σας

Τα trends αλλάζουν και τα social media δεν μένουν στάσιμα. Πρέπει διαρκώς να παρακολουθούμε ώστε να μπορέσουμε να καθορίσουμε το κοινό μας και σε ποιους θέλουμε να στοχεύσουμε. Για παράδειγμα μια σχολή οδηγών θα πρέπει να προσφέρει περιεχόμενο για ηλικίες 18-20 όπου είναι και το target group του. Δεν θα αναρτήσει πως το Σαββατοκύριακο είναι μια καλή ευκαιρία να πάρεις το αμάξι και να πας για ψάρεμα αλλά είναι μια τέλεια ευκαιρία για εκδρομή στο τάδε φεστιβάλ μουσικής με την παρέα σoυ.

Πάνω σε αυτό πρέπει να καθορίσουμε και τις ώρες των δημοσιεύσεων. Ποιες ώρες τις ημέρας το κοινό μας είναι ενεργό στα social media; Αυτό φυσικά πολλές φορές προκύπτει από δοκιμές και παρατήρηση των στατιστικών και της απόδοσης που θα αναφέρουμε παρακάτω.

Μην διαφημίζετε συνεχώς τον εαυτό σας

Τα social Media δεν σχεδιάστηκαν εξαρχής σαν μια διαφημιστική πλατφόρμα αλλά σαν ένα μέσο για αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών. Όσοι χρησιμοποιούμε τα Social Media μπαίνουμε καθημερινά με σκοπό να ενημερωθούμε, να επικοινωνήσουμε, να διασκεδάσουμε και να μάθουμε καινούρια και ενδιαφέροντα πράγματα. Κανείς μας δεν θα αλληλεπιδράσει με μια σελίδα αν διαρκώς βλέπει στο feed προωθητικό υλικό και καθαρές διαφημίσεις. Φροντίστε λοιπόν να προσφέρετε χρήσιμο υλικό ώστε να κρατήσετε το ενδιαφέρον του κοινού και περιορίστε την προώθηση σε ποσοστό μικρότερο του 20% των συνολικών σας δημοσιεύσεων. Για παράδειγμα σε μια σελίδα ενός κουρείου πιθανότερο να κάνει κάποιος like σε μια δημοσίευση με φωτογραφίες από αστεία κουρέματα ανά τον κόσμο παρά σε μια δημοσίευση του τύπου «ΚΟΥΡΕΜΑ  6 ευρώ και δώρο λούσιμο».

Με αυτόν τον τρόπο χτίζουμε το brand μας και την αναγνωσιμότητα της επιχείρησης που πιστέψτε με σε βάθος χρόνου θα αποφέρει την αύξηση της πελατείας και των πωλήσεων.

Συμβαδίστε με τα Trends και τα γεγονότα

Το να είστε ενημερωμένοι για τις τάσεις της εποχής θα σας βοηθήσει σημαντικά στην παραγωγή του περιεχομένου σας. Γνωρίζοντας τι είναι στην ‘’μόδα’’ αυτή την εποχή η κάποιο μεγάλο γεγονός που λαμβάνει χώρα μια περίοδο μπορεί να  αποτελέσουν τα εργαλεία σας. Ένα μαγαζί με αθλητικά ρούχα και εξοπλισμό για παράδειγμα θα μπορούσε σε περίοδο ολυμπιακών αγώνων να δημοσιεύει βίντεο και ειδήσεις από τους αγώνες προσφέροντας έτσι υλικό σε στοχευμένο κοινό που θα θελήσει να επιστρέψει στην σελίδα για να μάθει περισσότερα.

Μελετήστε την απόδοση και τα αποτελέσματα

Όταν έχετε πραγματοποιήσει όλα αυτά που χρειάζονται ώστε να έχετε μια ενεργή παρουσία στα social media θα χρειαστεί να παρακολουθείτε τα στατιστικά και τα αποτελέσματα. Κάθε πλατφόρμα έχει τα δικά της analytics συγκεντρωτικά για να βλέπετε ανά πάσα στιγμή μετρήσεις όπως τα συνολικά Likes, αλληλεπίδραση, κλικ αλλά και αντιδράσεις. Μελετώντας αυτά μπορείτε να προσαρμόζετε και να βελτιώνετε την στρατηγική σας προς το καλύτερο. Γνωρίζοντας τι ώρα οι χρήστες κάνουν περισσότερα like στην δημοσίευση θα προγραμματίσετε οι επόμενες να γίνονται αυτή την ώρα. Αν η σελίδα σας προσελκύει κατά κύριο λόγω γυναίκες είναι ανούσιο να ανεβάσετε για ποδόσφαιρο. Οι μετρήσεις αυτές είναι πολύ σημαντικές και μπορεί ο καθένας εύκολα να τις μελετήσει.

Τα Social Media είναι λοιπόν ένα πανίσχυρο εργαλείο που αν το χρησιμοποιήσουμε σωστά θα δούμε εγγυημένα αποτελέσματα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Ανάλογα την μορφή της επιχείρησης θα χρειαστεί και η ανάλογη προσπάθεια. Για να επιτύχει η προσπάθεια σας χρειάζεται επιμονή και υπομονή και πάντα να ενεργείτε με βάση τους στόχους και αφού πρώτα ρωτηθείτε:

ΓΙΑΤΙ το κάνω αυτό; TΙ θέλω να πετύχω;